Szeretettel köszöntelek a Matematika klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Matematika klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Matematika klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Matematika klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Matematika klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Matematika klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Matematika klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Matematika klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
13 éve | Pintér Imréné | 0 hozzászólás
Sötét volt-e a középkor, azaz a skolasztika hatalmas építményében maradt-e hely a matematika számára?
„Credo quia absurdum. – Hiszem, mert lehetetlen.”
(Tertullianus)
Az ókor és középkor kultúrája közé viszonylag éles vonal húzható, éspedig azért, mert a Római Birodalom bukása után olyan korszak következett, amely nem tartott igényt elődeinek kultúrájára. A Baltikum térségéből szétáradó germán törzsek nomád kultúrája sokkal kezdetlegesebb volt a római civilizációnál, a népvándorlás évszázadokon át tartó áramlása felmorzsolta az ókori gondolkodás emlékeit. A kereszténység mind jobban tért hódító ideológiája némiképpen magába olvasztotta ugyan a görög filozófiát, ám megtagadta magának a földi létnek értékét, fontosságát. Az új értékrend mércéje a túlvilági boldogság lett; fölöslegessé vált a tudás, a megismerés, a kutatás, gyanússá a gondolkodás, megengedhetetlenné a kételkedés. A tudás alárendeltté válik a hittel szemben. Tertullianus a fenti mottóban található híres mondása nagyon logikusan teszi helyére a hitet: a lehetséges dolgok megértéséhez a tudás is elegendő, ami azonban túl van a megismerhetőség határain, az a hit világába tartozik.
A tudományos kíváncsiság mindazonáltal nem halt ki, hiszen a középkor embere jó néhány évszázados elzárkózás után hirtelen fölfedezte az ókort, és görcsösen belekapaszkodott, s a mai európai kultúra szervesen nőtt ki a mezopotámiai, egyiptomi, zsidó, görög és római hagyatékból.
Forrás:
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A mol és az egyenes arányosság
Lenyűgöző kisfilm a természet számairól
A szimmetria az alapja a szép rajzoknak
Varga Tamás országos matematikaverseny